XYLOPIA AETHIOPICA

Xylopia Aethiopica po polsku pieprz murzyński, z arabskiego Fulful al Sudan

To drzewo o wysokości 15 do 30 m i średnicy pnia 70cm. Drzewo Xylopii rośnie w okolicach rzek w zalesionej części sahary afrykańskiej. Owocuje raz w roku a jego owoc stosowany w produktach DR GAYE przypomina strączek fasoli i zawiera kilka małych, twardych ziaren. W Afryce stosowany jest jako przyprawa, podobnie jak w Ameryce Południowej. Jego nazwa sprowadza się do greki, gdzie Xylon oznacza gorzkie drzewo a Aethiopica kraj jego pochodzenia. Ziarna smakują aromatycznie, mają gorzki i ostry smak. Analizy chromatograficzne wykazały obecność kwasów diterpenowych, kwasu xylopowego pochodnych bisabolu i azulenu, wielu nasyconych kwasów tłuszczowych, substancji aromatycznych takich jak lanalon, ocimen i farnesen.
Xylopia Aethiopica znalazła zastosowanie w produktach DR GAYE ze względu na właściwości stymulacyjne całego ciała, właściwości czyszcząco – odkażające jak i zwiększające ukrwienie organizmu. W Afryce w medycynie ludowej ekstrakt płynny z Xylopii ma bardzo szerokie zastosowanie.
Produkty z Xylopią polecane są przy:
• chorobach narządu ruchu (bóle pleców, stawów, mięśni i ścięgien, artroza, choroby reumatyczne)
• dolegliwościach cywilizacyjnych (stres, depresja, zaburzenia snu)
• regeneracji sił (po uprawianiu sportu, w stanach zmęczenia po ciężkim wysiłku fizycznym lub przed nim , po przebytej grypie)
• rehabilitacji stanów pooperacyjnych i powypadkowych

Chcesz dowiedzieć się więcej lub podzielić się swoją wiedzą, doświadczeniem, napisz do nas na kontakt@dr-gaye.pl